Menu

Nieuwe huisstijl

Tijden veranderen, dus huisstijlen ook!

Het mooie ‘erretje’ van drukkerij Raddraaier is na de fusie met drukkerij SSP niet meer bruikbaar. Daarom iets nieuws, maar wel geïnspireerd op de oude huisstijl van drukkerij Raddraaier.

Ontwerper Rutger Post had 14 jaar geleden de oude huisstijl van drukkerij Raddraaier bedacht en heeft ook nu de nieuwe ontworpen.

Bij het ontwerpen van het nieuwe logo stond vooral het thema samenvoegen centraal. Het eerste idee was om een accolade { te gebruiken en drukkerij Raddraaier en drukkerij SSP te melden. Het eindresultaat vonden wij echter iets te frivool en het moest dus zakelijker. Uiteindelijk werd het meer een soort van ‘nietje’ met de namen van Raddraaier en SSP en daarachter drukkers om het dubbel gebruiken van het woord drukkerij te voorkomen

Wij zijn erg blij dat we in ons jubileum jaar een nieuwe huisstijl hebben.

Natuurlijk hebben wij ook nieuwe visitekaartjes, briefpapier enz.

   

 

Hieronder nog wat informatie over de oude en nieuwe huisstijl:

Voor de typografie van de huisstijl kozen we het font ‘letter Gothic text’ Het is vooral een goed bruikbare letter omdat hij zakelijk is en toch vriendelijk oogt.

Een drukkerij heeft niet zoveel te vertellen, dat laat ze vooral aan haar klanten over. Drukkers doen vooral werk. Het eigenlijke werk van drukkers stond centraal in het ontwerp van de huisstijl. De ontwerpen zijn afgeleid van dat wat je normaal niet ziet.

De weerslag daarvan kun je terugvinden in de oud-papierbak, schoondrukvellen, misdrukken, afsnedes met door elkaar buitelende register-blokjes enz.

Deze bijzaken hebben Rutger Post geïnspireerd tot een huisstijl,waar juist wat je als klant niet zal zien bij het drukwerk is verwerkt en zichtbaar wordt.